Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Prostějov venkov o.p.s.
ObecKralice na Hané
rozšířené vyhledávání
fixed image

IROP výzva č. 18 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy

Vyhlášení: 11.12.2015
Příjem žádostí: 21.12.2015 – 29.4.2016
Kolová výzva s vyhodnocením projektů po ukončení příjmu žádostí
Realizace: od 1.1.2014 – 31.12.2018
Celkové způsobilé výdaje: 2 – 30 mil. Kč

IROP výzva č. 18 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy

Vyhlášení: 11.12.2015

Příjem žádostí: 21.12.2015 – 29.4.2016

Kolová výzva s vyhodnocením projektů po ukončení příjmu žádostí

Realizace: od 1.1.2014 – 31.12.2018

Celkové způsobilé výdaje: 2 – 30 mil. Kč

Aktuální pravidla naleznete zde

Oprávnění žadatelé

Bezpečnost dopravy

Cyklodoprava

Kraje

Kraje

Obce

Obce

Dobrovolné svazky obcí (DSO)

DSO

Organizace zřizované nebo zakládané kraji

Organizace zřizované nebo zakládané kraji

Organizace zřizované nebo zakládané obcemi

Organizace zřizované nebo zakládané obcemi

Organizace zřizované nebo zakládané DSO

Organizace zřizované nebo zakládané DSO

Provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy

-

 

Míra podpory:

EFRR                     85%

ČR                          15%       provozovatel dráhy SŽDC, s.o.

5%          kraje, obce, DSO, a jimi zřizované organizace, za podmínky, že se nejedná o obchodní společnosti

Bezpečnost dopravy:

  1. Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků, podél komunikací I., II. a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám se sníženou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce

  2. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné dopravy.

  3. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek (části mostních konstrukcí, na kterých je komunikace pro pěší vedena) pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, železniční a tramvajovou dráhu, opět přizpůsobených osobám se sníženou schopností pohybu a orientace a navazující na bezbariérové komunikace pro pěší.

  4. Realizace souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost dopravy a zmírňující negativní vlivy (např. veřejné osvětlení, přechody pro chodce, ostrůvky, světelná signalizace, nástupiště zastávek, výsadba doprovodné zeleně, vždy v souvislosti s projektem komunikace pro pěší viz. bod 1-3).

 

Cyklodoprava:

  1. Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a, b, C9a, b, nebo C10a, b sloužících k dopravě do zaměstnání a do škol a za službami.

  2. Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic s dopravním značením C8a, b, C9a, b, nebo C10a, b sloužících k dopravě do zaměstnání a do škol a za službami.

  3. Úprava a rekonstrukce liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic (vyhrazené jízdní pruhy a koridory pro cyklisty).

  4. Související doprovodná infrastruktura (stojany na jízdní kola, zmírňující opatření (výsadba doprovodné zeleně) a související prvky zvyšující bezpečnost cyklistické dopravy (osvětlení, prvky ITS, vždy v souvislosti s projektem cyklostezky viz. bod 1-3).

 

Kritéria přijatelnosti:

Soulad s dopravní politikou ČR 2014-2020

Karta souladu s principy udržitelné mobility - obce do 50 000 obyvatel

Min. 85 % celkových způsobilých výdajů směřuje na hlavní aktivity projektu uvedené výše.

Opatření bezpečnost - Intenzita automobilové dopravy je vyšší než 500 vozidel/den

Opatření cyklodoprava                

  • Projekt je v souladu s Národní strategií rozvoje cyklistické dopravy ČR pro léta 2013 – 2020

  • Opaření svádí cyklistický provoz z pozemní komunikace s intenzitou automobilové dopravy vyšší než 3000 vozidel/den, nebo

  • jsou navrženy k obsluze jedné či více obcí s min 500 obsazenými pracovními místy, nebo

  • jsou navrženy k obsluze jedné či více obcí s min. 4000 obyvateli, nebo

  • jsou navrženy s přímým napojením na liniové opatření pro cyklisty (cyklostezku), se kterou dohromady zajišťují obsluhu území s min. 750 obsazenými pracovními místy

  • jsou navrženy s přímým napojením na liniové opatření pro cyklisty (cyklostezku), se kterou dohromady zajišťují obsluhu území min. 6000 obyvateli.

 

 

 

 

Datum vložení: 1. 2. 2016 0:00
Datum poslední aktualizace: 1. 2. 2016 0:00
Autor: L. Švitelová

O nás

Kalendář

Prosinec2025
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Publicita